Czy treningi personalne mają sens?

Każdy chcący rozpocząć przygodę z sztukami walki zastanawia się od czego zacząć, czy zapisać się na zajęcia grupowe do grupy początkującej, a może wybrać trening personalny? Odpowiedź na te pytanie zależy od efektów które chce osiągnąć osoba przychodząca na treningi. Przy treningach grupowych jest większa możliwość sparowania oraz wykonywania różnych zadań z osobami o podobnym poziomie zaawansowania, a co za tym idzie możemy na bieżąco oceniać stan naszego rozwoju poprzez liczne walki z przeciwnikami różnego typu, treningi grupowe dają również możliwość wykonywania ćwiczeń grupowych których nie jesteśmy w stanie wykonać przy treningach personalnych jak na przykład zadaniówki w utrzymaniu danej pozycji z różnymi zawodnikami czy rozgrzewka poprzez gry i zabawy. Minusem treningów grupowych jest dopasowanie się do grupy, a mianowicie techniki i ich zaawansowanie dopasowane jest do całej grupy, a osoby omijające treningi lub osoby nie nadążające technicznie za grupą niestety nie są w stanie rozwijać technik krok po kroku i często taki trening jest dla nich ciężki, a osoby te szybko się wypalają.

Treningi personalne znowu dają możliwość dopasowania planu treningowego do oczekiwań osoby trenującej. A więc w zależności od oczekiwanych efektów plan treningowy dopasowany jest jedynie do jednej osoby i z treningu na trening techniki walki są rozwijane i dopasowywane do zaawansowania oraz postępów zawodnika. Treningi personalne pozwalają również skupić się trenerowi na jednej osobie co pozwala zminimalizować ilość popełnianych błędów przez zawodnika podczas ich wykonywania. Główną zaletą treningów personalnych jest ustalony plan treningowy który bez znaczenia na systematyczność treningów z treningu na trening idzie zgodnie z planem. Inaczej przygotowuje się zawodnika chcącego spalić zbędne kilogramy i nabrać siły ponadto nauczyć się samoobrony, a inaczej zaawansowanego zawodnika przygotowującego się do zawodów mistrzostw polski. Na treningach personalnych nie tylko technika dopasowana jest do zawodnika ale i sposób rozgrzewki którą robimy inną dla osoby z nadwagą chcącą spalić zbędne kg, inną dla osoby szybkiej i zwinnej chcącej nabrać masy mięśniowej, a inną dla osoby chcącej poprawić swoją kondycję. To samo tyczy się rozciągania mięśni, w zależności od zawodnika i jego kontuzji oraz poziomu rozciągnięcia mięśni rozciąganie mięśni po jak i podczas treningu odgrywa dużą rolę. Dlatego dla osób chcących uzyskać duże efekty w rozciąganiu przeznaczam więcej czasu na tą części treningu.

Treningi personalne mają jeszcze jedną zaletę, a mianowicie nie trzeba dopasowywać się wiekowo i wagowo do grupy już trenującej. Na treningi personalne mogą przyjść dzieci w wieku od 6 roku życia, kobiety, młodzież a nawet osoby starsze chcące nauczyć się samoobrony, a trening dopasowany zostanie do do wieku i zaawansowania zawodnika. Dla dziecka będzie więcej gier i zabaw, dla kobiet więcej technik samoobrony oraz treningi na poprawę sylwetki, a dla osób starszych indywidualne dopasowanie treningu do stanu zdrowia, kontuzji i oczekiwań. Treningi personalne są dla każdego!